wymiętolony egzemplarz trzymam przy łóżku

Jak być leniwym Toma Hodgkinsona to rzecz, której wymiętolony egzemplarz trzymam przy łóżku w domu na wsi i który stosuję niczym terapię w chwilach, gdy mój wrodzony śląski pracoholizm odbija się na mym zdrowiu i czyni mnie do głębi nieszczęśliwą.

Ten zbiór krótkich esejów pisarza i wydawcy miesięcznika "Idler" to balsam dla duszy udręczonej robotą na czterech etatach i nocnymi atakami paniki, gdy ze snu wyrywa wizja wielkiej wskazówki zegara docierającej do godziny, która nazywa się deadline i jest zaiste śmiertelna.

Tu bowiem na trzystu stronach wielkie umysły wszech czasów przekonują mnie usilnie, że mój brak chęci i woli do roboty, który mnie (z rzadka, niestety) dopada, to nie tyle nic złego, ile wręcz przeciwnie."

Anna Dziewit-Meller: Darcie pierza. Felieton: Jak być leniwym. Wydawnictwo Literackie, Kraków 2022, s. 77-78

Komentarze