Marzyłem o tym, żeby być ostatnim z mojego plemienia...

Okładka
"Wrócili do przeglądania zawartości laptopa. Louise przyglądała się, jak Aron szuka wśród plików ścieżek, które mogłyby ich dokądś zaprowadzić.
- Unkas - odezwała się nagle. - Pamiętasz go?
- Ostatni Mohikanin, James Fenimore Cooper. Jako dzieciak czytałem tę książkę z wypiekami na twarzy. Marzyłem o tym, żeby być ostatnim z mojego plemienia, plemienia Arona. Czy dziewczyny też to czytały?
- Artur czytał mi to na głos. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek się zastanawiał nad tym,
Okładka
czy to książka dla dziewczyn. Zawsze czytał mi tylko to, co sam uważał za interesujące. Potem, kiedy miałam już siedem czy osiem lat, sama parę razy sięgnęłam po książki przygodowe o Indianach. Unkasa pamiętam bardzo dobrze.
- Co najbardziej zapadło ci w pamięć"
- Scena, w której jedna z córek pułkownika Munro staje nad przepaścią, bo woli umrzeć, niż dać się schwytać żądnemu krwi Indianinowi. Wyobrażałam sobie, że to ja, odważna do ostatniej chwili. Postanowiłam sobie wtedy, że tak właśnie będę żyć."

Henning Mankell - Mózg Kennedy'ego. W.A.B., Warszawa 2013, s. 140-141, tłum. Ewa Wojciechowska

Komentarze